Incredibila și trista întârziere

Niciodată nu privesc prin ferestre, mai degrabă ferestrele privesc prin mine. Curiozitatea ferestrelor e un factor care sporește incertitudinile pe care le adun din fiecare zi. Oricum, orice aș vedea prin sticla mincinoasă a unei ferestre e doar trecutul. Nu, nu mă înțelegeți greșit, minciuna nu e produsă de sticla ferestrei ci doar intermediată de ea, minciuna, ea, e fabricată în chiar mintea mea cu ajutorul defectuos al simțurilor și al nervilor mei. Nu pot privi decât în trecut, deși un trecut recent și, poate, proaspăt în memoria infailibilă a lumii.

 

Existența mea e o nostalgie sau un regret pe care nu le resimt precum nostagii sau regrete ci precum noi și emoționante surprize. Numai că surprizele nu sunt nici noi nici emoționante nici surprize, ci lucruri care s-au petrecut de mult, nene, hoho, de vreun sfert de secundă ceea ce poate să pară puțin dar e mai mult decât i-a trebuit universului să se nască.

 

Un sfert de secundă e timpul necesar și suficient pentru ca în conștiința mea să se nască sentimentul familiar de recunoaștere a realității. Numai că realitatea, o dată recunoscută, nu mai e realitate, ci amintirea ei, un ecou. Uimitor e faptul că dacă în procesul ăsta lent de recunoaștere cineva vine și îmi vâră sub nas sau prin urechi ba chiar sub buricele degetelor vreun stimul, creierul meu lasă baltă tot ce făcea și se apucă să recunoască noua jucărie. De multe ori el, creierul, recunoaște și prima senzație, dar uită să-mi spună și mie, conștientul, așa că deși știu, nu știu că știu, precum Port, în filmul lui Bertolucci, Il Te Nel Deserto, care știa că fusese înșelat de Kit, dar nu știa că știe…

 

Și mai uimitor e că deși percep numai ecourile îndepărtate ale existenței lumii, sunt totuși în stare să prind o minge aruncată spre mine din afara timpului…Dar asta e deja vrăjitorie.

~ de nusitatu pe Octombrie 26, 2008.

3 răspunsuri to “Incredibila și trista întârziere”

  1. ah, cartea asta… are si sting o melodie brodata pe cartea asta. nu stiam de film.

  2. buna…azi am un casting la acasaTV si pentru acesta am fost nevoita sa pregatesc un monolog si l-am ales pe acesta. Voi preciza sursa dar mi-ar placea sa stiu numele tau ca sa spun exact cine l-a scris.

  3. Mulţumim frumos pentru alegere. Cred că e de ajuns să menţionezi ţiganul care a scris postul, nu e nimeni mai real decât el îndărătul panourilor. De fapt, nici prea mulţi închipuiţi nu-s…Succes!!

Lasă un răspuns

 
