De ce sunt femeile superioare bărbaţilor

Cred că înţeleg în sfârşit şi eu conceptul de leapşă. Se pare că leapşa se dă peste gard la vecini, nu e cum credeam eu, că auzi de ea şi te duci repede repede în curte la proprietar să te aşezi la masa lui. Aşadar străduindu-mă să nu mă repet excesiv am să îmi mai acord o şansă de a mă integra în ceea ce e de multe ori o lume colorată şi plină de necunoscute precum pădurea plină de zumzet a Amazoniei.

Am să continui fără să continui de fapt, mai bine zis am să iau de la capăt totul ca să evităm orice contaminare. Cum subiectul este unul dintre cele mai delicate va trebui să ne declarăm de la început intenţiile ca să nu fim acuzaţi că dorim să surprindem. Am să scriu aici o scurtă scrisoare în care am să îţi explic ţie, stimată, câteva din diferenţele dintre femei şi bărbaţi în lumea de nepătruns a Anzilor, conştient aşa cum şi tu eşti că tu şi eu suntem doar observatorii interesaţi şi inseparabili ai lumii lor, a celorlalţi.

– Bărbaţii risipesc focul, îl maltratează, îl supun voinţei lor distructive. Femeile îl îngrijesc, îl hrănesc şi îi fac loc în casele lor. Focul le învaţă secrete nebănuite pe care ei nu le pot auzi pentru că nu vorbesc limba lui. Gospodinele din lumea de dincolo de marea fără sfârşit ştiu cu siguranţă despre ce vorbeşte flacăra albastră a aragazului.

– Ele vorbesc cu tot trupul. Pot vorbi, bunăoară, cu tălpile picioarelor şi au lungi conversaţii cu iarba şi cu apa rece a izvoarelor în drumurile lor zilnice. Pot vorbi de asemenea cu pielea cea moale a cefei şi discută serios cu soarele în timp ce se plimbă pe plajele aurii de la vărsarea Amazonului. Bărbaţii au darul graiului limitat la buze care de multe ori îşi fac treaba în lehamite, printre felii de carne prăjită şi pahare cu cachaça.

– Fără femei fericirea ar fi puţin mai mult decât un rafinament pervers. Pentru că fericirea e lipsită de normalitate, e un fel de altoi pe realitate şi realitatea e o invenţie a unor „ei”. Ele îi dau un aer firesc, fericirii adică, de legitimitate. De aceea e de înţeles legenda şefului de trib care, aflând că soţia lui murise, i-a divorţat printr-un decret pe toţi războinicii tribului de soţiile lor şi i-a trimis să ucidă invulnerabilul jaguar magic care bântuia pădurile de la poalele Muntelui Albastru.

Dacă am continua astfel am risca să desfacem strat cu strat întregul covor al cunoaşterii binelui şi răului întorcând lumea pe dos precum o bluză dezbrăcată în grabă. De aceea trebuie să ne oprim salvând secretul cel mai mare pentru mintea cea de pe urmă. Pentru că acolo femeile se împletesc în linişte cu nefiinţa.

~ de nusitatu pe Mai 29, 2008.

3 răspunsuri to “De ce sunt femeile superioare bărbaţilor”

  1. Pe această cale mulţumim cald iniţiatorului lepşei care ne-a invăţat o dată în plus valoarea lui gugl în depăşirea obstacolelor de tipul inserării de linkuri în text. Tehnologia ajunge şi în Anzi, revoluţionară şi inovatoare precum alunecările de teren 😉

  2. Dai un pahar de caşasa din aia, că mereu mă faci să plâng.

  3. Dau, dau, numai să mă întorc de la Penelopa că nu ştiu cum făcu de mă trezii în bătătura ei printre guguştiuci. De puterea asta vrăjitorească nu am scris niciodată nici eu nici vreun alt bărbat, ţigan sau nu, pentru că altfel nopţile ar fi încetat să miroasă a iasomie. Aşa că am să îmi atârn hamacul sub o streaşină şi am să răsucesc tutun negru cu gust de cuişoare pentru o vreme. Dar caşasa o dau când vin, cu tutunul negru cu gust de cuişoare cu tot.

Lasă un răspuns

 
