Sâmbăta dis-de-dimineaţă

Sâmbătă, dimineaţă devreme. Pe la ora 5.30. Ies din gardă şi cad pe nepregătite într-un miros de nedescris. Dimineţile miros totdeauna a apă proaspătă de mare. Mă uit sumar spre orizonturi aşteptând să iasă de undeva vreo rază de soare. De jur împrejur beznă compactă şi rece. Mă simt privit, caut să întorc privirea şi dau cu ea în ochiul strâmb al lunii, înroşit tot de efort. Din spatele ei, urlând, iese tramvaiul 8. Traversează beat intersecţia mare de la Răzoare, cât pe ce să se turtească de dricul parcat în faţa firmei de pompe funebre. Înăuntru, lumea concentrată citea ziarele de vineri şi se făcea că nu observă. Eu mă mulţumesc să încerc să trec cu privirea prin sticlele din ferestre. Număr luminile de la etaje fără soţ. La Trafic Greu o pisică gri, fostă albă, nu se poate decide dacă a fost o noapte lungă sau nu. O las indecisă şi fac dreapta trăgând după mine tot tramvaiul. Plonjăm în calea Rahovei. Zgomotul sparge marginea de jos a cerului de deasupra casei poporului fără case şi prin spărtură se iţesc ochi portocalii de căpcăuni. Noroc că am ajuns. Cobor sau sunt aruncat de ceilalţi călători, grăbiţi să stingă luminile să nu îi vadă căpcăunii. Pe gurile de canal s-au adunat toţi câinii din cartier. Unul, mai bătrân, le face curte la nişte ele plictisite. Mie îmi arde ceafa de la primăvară. Intru în casă ca un om prost şi mă culc.

~ de nusitatu pe Februarie 24, 2008.

Un răspuns to “Sâmbăta dis-de-dimineaţă”

  1. […] la mine puţin mirat şi apoi îşi continuă drumul spre nicăieri. pentru fiecare, dimineaţa miroase în alt fel. eu recunosc că n-am fost niciodată în stare să identific a ce miros dimineţile […]

Lasă un răspuns

 
